Taktisk bruk av ord gir deg flere besøk

Long tailSelv om moderne søkemotorer har blitt utrolig gode på å finne det du ønsker, selv om du er litt upresis når du søker, så er det viktig å være taktisk i ordbruken når du skriver artikler eller annet innhold til hjemmesiden din.

I teksten din så ønsker man å skrive slik at alle forstår det, og det kan være veldig fristende å konsekvent bruke de vanligste ordene for sitt produkt. Uavhengig av hva du selger, så finnes det sikkert mindre vanlige ord som forteller det samme. I grafen over, så symboliserer det grønne feltet de vanlige ordene, og det gule feltet symboliserer ord som sjelden brukes.

De vanlige ordene brukes av nesten alle kundene dine, og helt sikkert av alle konkurrentene dine. For å bli mer synlig når folk søker på disse vanlige ordene så må du være flink på en rekke ting – for eksempel mobilvennlige websider.

Den lange halen blir veldig ofte glemt av. Selv om det er sjelden folk søker på disse ordene, så er det veldig enkelt å få en prominent plassering i søkeresultatene – nettopp fordi ingen av konkurrentene dine bruker akkurat det ordet.

For eksempel om du skriver om ørret, så kan det være greit å nevne “salmo trutta”, “aure”, “brunørret og “brunaure” på en måte som ikke virker tilgjort. Samtidig kan du – om det passer – også nevne “røye”, “sjøørret”, “regnbueørret” og “bekkeørret”. Et tips for å finne gode synonymer, å lese grundig igjennom noen søkeresultater på Google.

 

En tanke om "Taktisk bruk av ord gir deg flere besøk":

  1. […] på ordene som brukerne ville brukt for å finne sidene dine, og sørg for at siden faktisk inneholder de […]

Legg igjen en kommentar